Przejdź do treści
Image Description

Wyrok Sądu Apelacyjnego w sprawie o ochronę dóbr osobistych

Sprostowanie

"Redaktor Naczelny i właściciel serwisu internetowego www.igryfino.pl przeprasza Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp.z o.o. w Gryfinie za naruszenie jej dobra osobistego w postaci dobrego imienia poprzez publikację w serwisie internetowym www.igryfino.pl w dniu 10 października 2018 r. artykułu pt. "Manipulacje Milerów dwóch", w którym podano, że terenu przed ponownym puszczeniem wody do mieszkańców nie przebadano odpowiednio oraz, że badano wodę zmieszaną, a powinna być odpowiednio badana z każdego źródła. Redaktor Naczelny i właściciel Andrzej Kordylasiński" - oświadczenie tej treści pojawić się powinno na stronie głównej wskazanego serwisu internetowego najpóźniej w dniu 23 września 2022 r. zgodnie z Wyrokiem Sądu Apelacyjnego w Szczecinie z dnia 16 września 2022 r. Treść umieszczona w ramce, zajmująca co najmniej 1/4 wielkości ekranu znajdować się ma na tej stronie przez okres 3 dni.

Naruszenie dobrego imienia

Rozpowszechnianie wiadomości, w których formułowane są zarzuty lub ujemne oceny dotyczące funkcjonowania danego podmiotu, przypisując mu sposób działania,  który może narazić na utratę zaufania potrzebnego do prowadzenia działalności stanowią o naruszeniu dobra osobistego w postaci dobrego imienia osoby prawnej. Dobre imię może więc naruszyć każda wypowiedź, która niesie treści informacyjne o negatywnym wydźwięku. Wyrażona na temat Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. krytyczna ocena i podanie negatywnych faktów mogły narazić Spółkę na sposób jej postrzegania przez otoczenie lub opinię publiczną lub inne podmioty pozostające z nią w jakichkolwiek relacjach.

Pomyślny wyrok

Wydany na korzyść Spółki wyrok cieszy, ponieważ podziela jej stanowisko w przedmiotowej sprawie. Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Gryfinie w ramach swojej działalności, jako jednostka użyteczności publicznej wykonująca zadania własne Gminy Gryfino, dąży do zaspokajania potrzeb lokalnej społeczności przy zachowaniu najwyższych standardów i z dbałością o odpowiednią jakość realizowanych usług.


 

Treść artykułu pt. "Manipulacje Milerów dwóch"