REKLAMACJA WSKAZAŃ WODOMIERZA
W przypadku, kiedy Odbiorca nie zgadza się ze wskazaniami wodomierza głównego może wystąpić do Przedsiębiorstwa z wnioskiem o jego sprawdzenie.
Odbiorca usług może złożyć reklamację za ostatnią fakturę. Reklamacja musi zostać złożona w okresie dwóch miesięcy od czasu wystawienia faktury, tj. do kolejnego odczytu.
Złożenie reklamacji nie zwalnia Odbiorcy usług z obowiązku terminowego uregulowania należności wynikającej z reklamowanej faktury.
Przebieg procesu reklamacji wskazań wodomierza głównego jest następujący:
- Odbiorca składa pisemny wniosek o sprawdzenie prawidłowości wskazań wodomierza głównego - druk do pobrania na stronie internetowej www.pukgryfino.pl lub w siedzibie Spółki przy ul. Szczecińskiej 5 w Gryfinie - zlecenie ekspertyzy wodomierza.
- Spółka dokonuje wymiany wodomierza głównego na posesji Odbiorcy.
- Spółka zleca sprawdzenie prawidłowości wskazań wodomierza głównego zdemontowanego u Odbiorcy uprawnionemu organowi, w terminie 30 dni od daty demontażu wodomierza u Odbiorcy.
- Po wykonaniu ekspertyzy przez uprawniony organ Spółka otrzymuje świadectwo z wynikiem kontroli.
- W przypadku, gdy w wydanym świadectwie ekspertyzy, wskazane jest, że wskazania wodomierza głównego są prawidłowe i nie odbiegają od normy, koszty jego sprawdzenia pokrywa Odbiorca usług.
- W przypadku, gdy wydane świadectwo ekspertyzy stwierdza nieprawidłowości wskazań wodomierza głównego Odbiorcy usług wystawiona zostanie faktura korygująca.
Wystawienie faktury za sprawdzenie wodomierza lub faktury korekty kończy proces reklamacyjny.